Ha válogat a gyerek

Dátum: 2013-10-16

Az étvágytalanság és a válogatás gyakran azonos okra vezethető vissza. A szülők gyakran fordulnak orvoshoz azzal a panasszal, hogy étvágytalan a gyermekük, alig eszik valamit, illetve csak azt eszi meg, ami a fogára való, válogatós.

Hogyan hibázhat a szülő?

BMI index, haskörfogat, testzsírszázalék - jó, ha tudja!

Dátum: 2013-10-08

Több módszer létezik, amelyek segítségével megállapítható az elhízás ténye, illetve annak mértéke. Az elmúlt időszakban egyre inkább elfogadottá vált, hogy a BMI jó jelzőmódszer az elhízottság mértékének meghatározására.

Az elhízás kezdeti jelei

Az ételek elkészítési módjai: Melyik egészséges, melyik nem?

Dátum: 2013-09-30

A legtöbben jól tudják, milyen ételek tesznek jót az egészségnek, és mik ártalmasak: sokszor halljuk, hogy fogyasszunk brokkolit, paprikát, sárgarépát, cukkinit, sok zöldséget és gyümölcsöt. De nem mindegy, hogyan készítjük el ezeket, mert például a könnyű és egészséges cukkini olajban kisütve egy kisebb kalóriabombává válhat!

Hogyan marad egészséges az étel?

A táplálék mint hormonkoktél

Dátum: 2013-09-24

Az étel nemcsak az energiát és testünk építőköveit szolgáltatja számunkra, hanem sokrétű hormonszerű hatásainál fogva szervezetünk működésének számos aspektusát módosítja, pl. ki- vagy bekapcsolja anyagcserénket. Így lehetséges pl., hogy bizonyos fehérjegazdag diéták fogyasztanak vagy speciális zsírsavakban gazdag táplálékok csökkentik a gyulladást. A táplálkozástudomány új korszak küszöbén áll.

Diéta a táplálék hormonjai alapján

Omega-3 gyerekeknek: muszáj pótolni!

Dátum: 2013-09-18

A szorongás és a hiperaktivitás is megelőzhető?

 

A Pittsburgh-i Egyetem szakértői szerint az omega-3 zsírsavakban szegény étrend egyre súlyosbodó negatív hatást gyakorol a generációkra, különösen a kamaszokra.

Omega-3 zsírsavak a gyermekek szellemi egészségéért

Hatékonyabbak lehetnek élelmiszer formájában egyes probiotikumok

Dátum: 2013-09-10

Észak-Európában már régóta fogyasztanak olyan funkcionális élelmiszereket, amelyek jótékony egészségügyi hatással rendelkező, vagyis probiotikus baktériumokat tartalmaznak. 

Ki bírja jobban a gyomorsavat?

Mit értünk esszenciális zsírsavak alatt?

Dátum: 2013-09-02

Ismerjük meg jobban az "omegákat"!

Az esszenciális zsírsavak olyan anyagok, melyek nélkülözhetetlenek a sejtjeink számára, és fontos szerepet játszanak az immun-, az ér- és az idegrendszer működésében. Ismerjük meg jobban ezeket a fontos tápanyagokat!

Omega-3 és társai

Mítoszok a vízivásról

Dátum: 2013-08-27

A palackos víz jobb, mint a csapvíz? Vagy netán vitaminokkal dúsított, szénsavas vizet kellene inni? Honnan tudjuk, hogy elegendő vizet iszunk-e? Szakértők szerint már ennek megállapítása sem egyszerű feladat. Az, hogy éppen nem vagyunk szomjasak, még nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a folyadékbevitelünk rendben van – lehet, hogy csak jelenleg nincs szükségünk több folyadékra.

Akkor mennyi vizet is igyunk?

Ortorexia - Túlzásba vitt egészség

Dátum: 2013-08-08

Csak azért is, mert a többi nem jó. Mást nem, csak azt. Maximalisan természetes. Mánia és őrület. A betegség neve: ortorexia, a túlzott természetességért való rajongási kór.

Az egészségbetegség

Tápanyagrabló gyógyszerek

Dátum: 2013-08-06

Gyógyszert szedni szinte kötelező, ha már megvan a baj, és kialakult valamilyen súlyos betegség. Nagyon kevesen merik vállalni annak kockázatát, hogy súlyos betegséget megfelelő étrenddel és étrend-kiegészítőkkel gyógyítsanak. Bár ez egyáltalán nem lehetetlen, fontos tudni, hogy nagy hozzáértést igényel.

Mit fogyasszunk gyógyszerszedés mellett?
« első « előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 következő » utolsó »