
A konyhasóban szegény étrend vérnyomáscsökkentő hatása régóta ismert, ám ausztrál kutatók vizsgálata alapján kiderült, a csökkentett sómennyiség a verőerek tágulékonyságát is növeli.
Kacie Dickinson és munkatársai - akik az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban publikálták eredményeiket - azt vizsgálták, hogy az alig sózott étel milyen mértékben befolyásolja az erek rugalmasságát.
Kecsketej és méz – az információk valóságalapja
Az alábbiakban látszólag csak a kecsketejről lesz szó, de valójában ez is lehetett volna a cikk címe: „Mennyire megbízható mindaz, ami válogatás nélkül elénk tárul az interneten?” A végeredmény: a kecsketej nem alkalmas kis csecsemők számára, még ha sokan ezt is állítják a világhálón.
A táplálkozás mindig központi kérdése volt; ennyit azonban, mint manapság, talán soha nem beszéltek róla. Egyre nagyobb hangsúlyt kap a mit, mennyit és hogyan, illetve mikor. És nem véletlenül. Az étkezési szokások, a táplálék helyes megválasztása, minősége és mennyisége nem csupán a létfenntartás része, hanem egy sor betegség kockázatának is okozója, életünk megrövidítője is lehet.
Anorexia, bulimia, elhízás
A természetes, méregtelenítő diéta a szervezetben lévő toxinok és mérgek eltávolítására jó ötletnek tűnik. Mi lehetne jobb, mint tiszta és természetes élelmiszerek fogyasztása a feldolgozott, finomított ételek helyett?
Természetesen van valami ezekben az elképzelésekben. Az egyre növekvő igény az életmód javítására ugyanakkor sok téves információt is hozott a köztudatba a toxinokkal és azoknak a szervezetből történő kitsztításával kapcsolatban.
Aki többféle gyógyszert szed, akár időszakosan is, egyáltalán nem mindegy, hogy azokat mikor és hogyan veszi be. Az egyszerre bedobott tabletták ugyanis nem biztos, hogy elérik azt a hatást, amiért lenyeltük őket. Ráadásul arra is figyelni kellene, hogy az ételek is befolyásolhatják a pirulák felszívódását.
Gyógyszerek és élelmiszerek kölcsönhatása
Az étrendkiegészítőket árusító üzletek polcain található áruk közül csak kevésről mondható el, hogy valóban egészséges. A felhasznált gyógynövények tisztaságát senki nem ellenőrzi, a táplálékkiegészítők választéka pedig mindig az aktuális trendekhez igazodik, legyen szó fogyásról vagy hajnövesztésről. Két új tanulmány most a proteinkiegészítők használatát kérdőjelezi meg.
A fehérjetartalmú táplálékkiegészítőkről
A Whole Food Market soványabb alkalmazottai jobban járnak, mint a kövérek; az amerikai üzletlánc új, egészséges életmódot támogató programjában vásárlási kedvezményekkel jutalmazzák a fittebb dolgozókat.
A sovány dolgozók jutalma
Két dolgot kell megjegyezni az alvás és a hízás kapcsolatáról. Az egyik, hogy ha későn fekszik le aludni, nagyobb az esélye a késő esti nassolássnak, mely növeli a kalóriabevitelt. A másik, hogy alvásmegvonás hatására olyan biokémiai folyamatok indulnak be a szervezetben, melyek olyan hormonokat termelnek, amik növelik másnap reggel az étvágyat. Sőt, étkezés után kevésbé lesz teltségérzete.
Mi okozhat még elhízást
Fiú vagy lány: teljesen mindegy, lényeg, hogy egészséges legyen! Halljuk leendő anyukáktól, akik különböző magzatvédő vitaminok használatával próbálják kizárni gyermekük esetleges fejlődési rendellenességeit. De tényleg szükség van erre?
Magzatvédő vitaminok
Egyél kevesebbet, mozogj többet. Új vizsgálati eredmények alapján a fogyási mantrát most még egy követelménnyel kell kiegészíteni: a megfelelő napszakban egyél.
A Northwestern Egyetem kutatói egerekben kimutatták, hogy a nem megfelelő időpontban történő evés – ami emberekben az éjszakai evésnek felel meg – befolyásolja a súlynövekedés mértékét. Eszerint a cirkadián ritmus jelentős hatással van a szervezet energiafelhasználására. Eredményeiket az Obesity című folyóirat közölte és az EurekAlert számolt be róluk.
